índex
CURS DE DRAMATÚRGIA ONLINE...
(PER A TEMPS D'EMERGÈNCIA)
Per a accedir als successius articles o als gràfics, cliqueu sobre
els títols destacats en color taronja o directament sobre els gràfics
02_dramatúrgia i text dramàtic
- Dramatúrgia: una definició
- El text dramàtic: una definició
- La dramatúrgia posterior al text dramàtic
- 1) Dramatúrgia de creació
- 2) Dramatúrgia de direcció
- 3) Dramatúrgia d'assaig
- 4) Dramatúrgia de programació
04_generar estructures complexes
- Dramatúrgia de creació: la capacitat de generar estructures complexes
- Dramatúrgies de direcció i assaig: la capacitat d'analitzar i generar estructures complexes
06_codis individuals i socials
- Codis sensorials
- Codis prelingüístics
- Codis lingüístics
- Tres grans grups de codis d'ús social
- El plaer de percebre (animal sensible)
- El plaer d'emocionar-se (animal empàtic)
- El plaer de desxifrar (animal semiòtic)
- El plaer de conèixer (animal filosòfic)
- 1) Una cultura vivencial
- 2) Cultura com a ordre consensuat socialment
- 3) Cultura fragmentada en grups i subgrups socials
- 4) Cultura classificada formal i temàticament
- 5) Cultura en tant que equivalència amb els nostres òrgans de la percepció
- 6) La cultura reduïda els seus elements bàsics – els missatges
- 7) Cultura com a conjunt de missatges i de mitjans emissors
11_les estructures de subtemes
13_personatges: els eixos temporal i jeràrquic
- L'eix temporal (horitzontal)
- L'eix jeràrquic (vertical)
15_la cadena conceptual: els conflictes i el temps
16_el personatge: primera aproximació
- El personatge, un conglomerat d'informacions
17_el personatge: memòria i anticipació
- Respecte al passat
- Respecte al futur
- El valor de l'oblit: exclusió, ocultació, rebuig
- Les expectatives de futur secretes, indeterminades o inconscients
- El present com a nòdul d'interconnexió entre el passat i el futur
- 1. Com funciona realment l'incident desencadenant?
- 2. Sobre què actua?
- 3. Què és el que de debò desencadena?
- 4. Fins a quin moment funciona activament?
- 5. On cal situar-lo?
20_classificació dels personatges
- 1) Personatges principals
- 2) Personatges secundaris
- 3) Personatges auxiliars
- 4) Personatges funcionals
- 5) Personatges col·lectius
- Corol·lari: els personatges i l'estructura de temes i subtemes
21_masculí-femení: l'articulació present-futur
- L'articulació present-futur
- Un esquema de la feminitat clàssica
- La necessària equiparació de la dona a l'home
22_la construcció del personatge
- Construir la personalitat d'un personatge
- Conflictes negatius... i positius
- L'articulació del conflicte major o general i els conflictes menors
- El conflicte menor com a mecanisme dramatúrgic
- La confrontació de personatges en la història
- Guia mínima per a la confrontació de personatges
- 1. PRINCIPAL <> PRINCIPAL
- 2. PRINCIPAL <> SECUNDARI
- 3. PRINCIPAL <> auxiliar
- 4. PRINCIPAL <> funcional
- 5. PRINCIPAL <> col·lectiu
- 6. SECUNDARI <> SECUNDARI
- 7. SECUNDARI <> auxiliar
- 8. SECUNDARI <> funcional
- 9. SECUNDARI <> col·lectiu
- 10. auxiliar <> auxiliar
- 11. auxiliar <> funcional
- 12. auxiliar <> col·lectiu
- 13. Seqüències col·lectives
25_monòleg i diàleg: observacions preliminars
- Una mirada històrica
- I) La narració èpica
- II) La improvisació del cant coral
- III) La confluència de la narració i el cant coral
- IV) L'aparició del primer actor (Tespis)
- V) La introducció del segon actor (Èsquil)
- VI) La introducció del tercer actor (Sòfocles)
- VII) La introducció d'un actor mut (Eurípides)
- VIII) L'eliminació del cor
26_monòleg i diàleg: mecànica i dinàmica
- El narrador i (el narrador entre parèntesi)
- Monòleg i diàleg: evolució i desequilibri
- Tipologia de monòlegs
- a) el personatge es dirigeix a un/s altre/s personatge/s
- personatge coral
- personatge funcional informador
- personatge auxiliar
- personatge secundari
- personatge principal
- b) el propi personatge es parla a sí mateix
- confessió
- lucidesa
- tribulació
- maquinació
- c) el personatge es dirigeix al públic
- presentació d'un personatge o una situació
- conspiració
- justificació
- d) cos casos peculiars
- la presència del narrador dalt de l'escenari
- l'actor sense màscara s'adreça al públic
- Tipología de diàlegs
- diàlegs d'informació
- diàlegs de complicitat i conspiració
- diàlegs d'exploració i ampliació d'expectatives
- diàlegs de confrontació
27_monòleg i diàleg: fases i desenvolupament
- El teatre com a tauler d'escacs
- Una mirada a través de la història
28_monòleg i diàleg: les fases I-II-III
- Aproximació al flux energètic
- Un esquema de desplegament per fases
- Fase I
- Secció 1: obertura
- Secció 2: punt d'arrencada
- El Rei Lear: un exemple de Fase I –Seccions 1 y 2–
- Fase II
- Seccions 3.1...3.n: desplegament
- El Rei Lear: les Seccions 3.1... 3.n
- Fase III
- Secció 4: màxim energètic
- Secció 5: final
- El Rei Lear: les Seccions 4 i 5
apèndix 1_la transmutació de l'espectador en públic
(Una lectura d'Insults al públic, de Peter Handke)
- Abans de venir aquí heu fet uns preparatius
- Heu vingut amb unes certes idees
- Heu tingut certa expectació
- Pel vostre propòsit us heu diferenciat d'altres que s'han encaminat a d'altres indrets
- I pel vostre propòsit heu constituït una unitat amb els altres que s'havien encaminat cap aquí
- Us heu sentit disposats a seure i a deixar-vos oferir alguna cosa
- Seieu en un cert ordre
- Formeu un patró
- Encara us fabriqueu pensaments propis
- Gradualment les vostres respiracions van esdevenint totes iguals
- La vostra respiració s'ajusta a la respiració amb què nosaltres parlem
- Nosaltres i vosaltres formem gradualment una unitat
Índex dels gràfics
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0